كلمات من ذهب

اخر المواضيع

8/05/2010

عاوز سلاح

عاوز سلاح

بـصوت مبحوح
وآهـه مصممة تطلع
ونفس الجرح هو الجرح,
بقول والدنيا راح تسمع
يوماتي وكل يوم بنموت,
لكن قلوبنا ما بتركع
مفيش لا رجوع ولا استسلام
مفيش نـنـذل أو نخضع
سلاحنا الطوبة و حجارة
بنصمد بيها فـِ الغارة
عاوز سلاح
فـبيقابلوها بالمدفع// ودبابه وطيارة
قلوب معروفة غَدّارة
وقاسية و كُرهها مـسَمّع
ومهما يسجنوا فينا
ومهما بيوتنا بتولع
ومهما قلوبكوا ترمينا
وفيكوا رجولة مابتنفع
أكيد صامدين وبنعافر
ولو كان للنفس آخر
هيبقى فـ قدسنا المصرع
منيش محتاج كلام أشعار
يزود فيا مـِ الإصرار
ويتقال والعيون تدمع
منيش عاوز تبرع مال
ونتصعب على الأحوال
وغيرنا فـ الهنا يبرطع
أنا عاوز فـ إيدي سلاح
راح اكتب للعروبة نجاح
واجفف لليتامى الدمع
أنا عاو فـ إيدي سلاح
ومـ الخونة هكون مرتاح
وكل يهودي راح يركع
أنا عاوز فـ إيدي سلاح
وكل القدس راح ترجع
أنا عاوز فـ إيدي سلاح
أكيد هو اللى راح ينفع
وقبل المــ و ت
وقبل ما يـخــ ر ســو لـي الــ صــ و ت
أنا عـ اوز فـ إيدي ســـلاح
ولــو آخر نـفـــــس
ولو آخر نفس يطــــلع
عاوز سلاح

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

قال الله تعالى: { مَا يَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ )