كلمات من ذهب

اخر المواضيع

9/06/2010

اكتبو فوق قبري شهيد الوطن مات بدري

اكتبو فوق قبري شهيد الوطن مات بدري

انا راحل يا دنيا للابد
وقولو لامي ولأهلي في البلد
اني مــــــــوت فداء البلد

اوعي تبكي يا أمي ثانيه
ولا اشوف في عيونك دمعه عليا
ابنك مات اليوم شهيد
والنهارده علي البلد كلها عيد

انا مت ياأمي وف ايديا العلم
كفايه سنين دموع وندم
كفايه عشنا سنين فعذاب والم
وكله فداء الوطن
يهون عليا الموت واشوف الطير حر
يهون عليا الموت واشوف بلدي فوق الكل
يهون الموت يامي ولا اشوف راسنا للكلاب تتذل

عيوني والله يامي مابتنام
اصوات رصاص عاليه في كل مكان
جرح في قلوبنا محفور من زمان
وجسمنا كله مرسوم عليه الالام
ازاي انام ياأمي واخويا عطشان وجعان
وابويا عاجز من كتر الاحزان
ازاي انام ياأمي واخويا الصغير خايف ف الاركان
ازاي انام بس ياأمي نفسي انام

روحت ياأمي للموت برجليا
اصل انا قولتها باعلي صوت فيا
مش خايف من الموت
مش خاف من الموت

قولتها باعلي صوت
مش خايف من الموت
مدام ده هيمحي عنا العار
ويرجع بلدنا احرار
واكتبي اسمي يامي فوق قبري
شهيد الوطن مات بدري
وحطي ورد ونور
والكل يضحك كانه عيد من سنين محفور

دي وصيتي يامي اوعي حد يبكي
انا مش ميت انا روحت عند ربي
هو ارحم وهياخد ليا حقي
وقادر يرجع البلد لاصحابها
سلامي يامي ودمي فوق جسمي
رسمت بدمي
اسم أبويا وأمي جو علم بلدي


كفايه يقولو عليا شهيد
ولا يقولو عايش بدون عرض ووطن

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

قال الله تعالى: { مَا يَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ )