كلمات من ذهب

اخر المواضيع

5/07/2010

ليه يا صاحبي


ليه يا صاحبي

صاحبي

ليه يا صاحبي
دانت اقرب واحد ليا
انت ال فاضل في ليا في الدنيا
دانت تؤأمي وروحي وعنيا
ليه هونت عليك ولا مره هونت عليا
ليه تجرحني وجرحك علم فيا
دانا اخترتك من دون العالم تبقي صاحب ليا
دانا الي خسرت الكل علشان حذروني منك

ورغم جرحك فيا
جيت لحد عندك ودموعي ع خدي ليك
وقولت لك اسف سامحني
مش هسمع كلام حد عليك
دافعت عنك وقولت دول عايزين يفرقو بيني وبينك

قالو هيغدر بيك
قولت مستحيل ده صاحبي

قالو بيلعب عليك
قولت عمره ده حته مني

قالو خلي بالك
قولت ده شريك طريقي

جيت علي نفسي علشانك
دوست علي قلبي علشان ميتجرحش قلبك
كنت بموت لو شوفت دمعه ف عنيك
كنت بخاف عليك اكتر من خوفك عل نفسك
كنت بعمل الي يفرحك
وابعد عن الي يزعلك

بس ليه مفتكرتش كل ده ليه
لما قالو لك كلمه صدقتها
قالولك ده قرب من حبيبتك وحبها
صدقت انني اخد حبيبتك منك وف حبي وقعتها
مش فكرت مره اني كنت بحافظ عليك اكتر منها
وقربت منها علشان قلبك يحبها

نسيت من الي اختارها لقلبك
مين الي قال لك دي اكتر واحده هتخاف عل حبك
نسيت مين الي عمل المستحيل علشان هي تحبك
كنت مخلص لها اكتر منك
خفت عليكم وعلي حبكم من الزمان
نسيت انك كنت عاطي ليا الامان
وانا عمري ماخونت عهد كان بنا زمان

ورغم كل ده
انت صدقتهم و طلبت مني ابعد عنك
قبل ماشرح لك
وعلشان عمر ماقصرت طلب ليك
بعد غصب عني عنك
قولت مكن يحس بالغلط ويتعلم الدرس

وبعد ايام والله ماهونت
علشان الي مابنا جيت
سألتك عن أخبارك؟ قلت: تمام وسكت.
حتى عن أخباري ما سألت
كان نفسي أفهمك انهم كدابين و حاولت.
بس انت ما عطيتني فرصة!!و لكلامي ما كملت
و قلتلي أنا عارف إللي هتقوله و ما سمعت.

بصراحة من أسلوبك تعذبت..
حسستني كأني لا شئ وعليه دوست.
نسيت اني من عند ربي بالإنسانية تكرمت
لا كني أبد منك والله ما زعلت

كان درس صح قاسي,, بس منه تعلمت.
أشكرك على تعبك معي ياغالي وبجد ما قصرت
وياريت تكون لكل كلامي فهمت..

وصدقني
عمرى ما ندمت يوم انى صاحبتك ولاعليها اتعرفت

هناك تعليق واحد:

  1. مشكور على االكلمات الرائعة
    ويسلم يداك
    حلم الغروب

    ردحذف

قال الله تعالى: { مَا يَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ )